4. Quotes

quotes achterblad

“Door te spreken over empathie, door te reflecteren over wat empathie is, zorg je ervoor dat leerlingen meer rekening met elkaar gaan houden.” (leraar)
“Ik zie nu dat andere leerlingen ook heel andere dingen denken dan ik en dat verbaast me eigenlijk wel.” (leerling)
“Door de sessie van BeestenBril lijkt het dat ik diepgaander kan praten met de leerlingen.” (leraar lager onderwijs)
“Ik vind het leuk om te filosoferen want zo hoor je dat andere kinderen een andere mening hebben.” (leerling)
“Het schept een veilig gevoel... Het schept een band tussen leerlingen en met leerlingen, het creëert ruimte waarbinnen mensen durven en leren spreken.” (leraar)
“Door te spreken over dieren, kunnen leerlingen via een omweg over mensen spreken, dat maakt het voor hen gemakkelijker. Leuk om via de omweg van dieren te werken en te koppelen naar kinderlevens” (begeleider)
“Soms vragen kinderen om een kindercontact. Dan weet ik dat er nood is aan de briluil en dan start ik het klasgesprek. Sinds ze filosoferen gaat het ook veel beter, ik kan meer doorvragen. De kinderen luisteren ook beter naar elkaar.” (leraar lager onderwijs)
“Via beestenbril leer je als leerling rekening houden met andere leerlingen. Je denkt anders dan in andere lessen.” (student lerarenopleiding)
“Ik heb nog honderden vragen... en gek genoeg hebben alle mensen andere soorten vragen.” (leerling)
“De vragen waren niet voor de handliggend, soms confronterend omdat je jezelf meer vragen begint te stellen.” (leerling)
“Er wordt zoveel gezegd en de kinderen willen gewoon niet afsluiten. Blijven praten en vragen stellen.” (leraar)
“Vroeger had ik heel veel schrik voor insecten, nu heb ik alvast van twee insecten minder schrik.” (leerling)

Printer Friendly, PDF & Email